Nicole van Beckhoven

Management assistente

“Ik merkte toen al dat ze hier echt kijken naar wie je bent en wat het beste bij je past."

Even voorstellen: Nicole, een 41-jarige die in het gezellige Oisterwijk woont. Samen met haar man, twee kids en een trouwe viervoeter geniet ze van het goede leven. “Lekker eten, borrelen, gewoon gezelligheid.” typeert ze het zelf. Al 13 jaar is ze een bekend gezicht binnen ons huis vol mogelijkheden, een term die voor haar echt waarheid is geworden.

Ze startte haar avontuur namelijk op de afdeling klantenservice, waarna ze doorgroeide naar de rol van management assistente. Als we Nicole vragen naar die eerste stappen bij ons, 13 jaar geleden, verschijnt er meteen een glimlach: "Ik had eigenlijk gesolliciteerd op een andere functie, maar ze zagen al snel dat mijn kwaliteiten elders beter tot hun recht kwamen. Ik kreeg de vraag of de klantenservice iets voor me was, en daar heb ik volmondig 'ja' op gezegd. Ik merkte toen al dat ze hier echt kijken naar wie je bent en wat het beste bij je past." Ruim tien jaar werkte ze met veel plezier bij de klantenservice.

Een zetje in de rug

Mark’s secretaresse ging destijds weg, en op dat moment kwam er een interne vacature vrij. "In eerste instantie heb ik daar niet op gesolliciteerd, want ik dacht: 'Dit is veel te serieus voor mij.'" lacht ze weg. Na een tijdje vroeg zijn vertrekkende secretaresse aan Nicole of het niet iets voor haar was. "Toen ben ik er wel over na gaan denken, maar er hadden al meerdere dames van de afdeling gereageerd, dus ik vond het niet chique om er dan ook nog achteraan te komen. Ik dacht: laat maar, mijn tijd komt nog wel een keer."

Op een dag sprak Mark Nicole zelf aan in de gang en vroeg: "Waar blijft jouw sollicitatie?". Ze antwoordde dat ze die niet had gestuurd, wat Mark jammer vond, glimlacht ze. "Toen maakte ik nog een grapje van: 'Nou, als er niks tussen zit, bel me maar.'" Toen ze weer op haar werkplek zat, bleef het toch in haar hoofd spoken en vond ze het zonde om er niets mee te doen. Op de valreep stuurde Nicole hem op donderdagmiddag toch nog een mail, de dag voordat hij een keuze zou maken. Vrijdagochtend mocht ze op gesprek komen en werd ze meteen aangenomen. “Soms heb je gewoon dat zetje in de rug nodig en moet je uit je comfortzone gaan.” vertelt ze.

De spin in het web

Nicole is de onmisbare schakel voor Mark Strijbos, de directeur van De Keukenman. Haar taken zijn divers en zorgen ervoor dat hij zich volledig kan focussen op de belangrijke dingen. Maar wat houdt haar werk precies in? "Eigenlijk komt het erop neer dat ik Mark ontzorg met allerlei taken. Kijken of zijn agenda klopt en of alle afspraken goed gepland staan, notuleren tijdens meetings, zorgen dat alle benodigdheden klaar liggen voor besprekingen, koffie en thee verzorgen, lunches bestellen en zelfs ondersteunen bij het organiseren van meet & greets."

Een kijkje in Nicole haar dag

Een typische dag? Die is er niet volgens Nicole. "Elke dag is eigenlijk anders, en dat maakt het juist leuk en dynamisch." Ze start haar dag rond 9 uur en kijkt de dag ervoor al even naar de planning. De ochtend begint met het checken van haar eigen mail en natuurlijk die van Mark, en ze zorgt ervoor dat de dames van de receptie op de hoogte zijn van eventuele bezoekers. Een groot deel van Marks dag bestaat uit afspraken, en juist dán komt haar organisatietalent volledig tot zijn recht. "Je kunt wel zeggen dat geen dag hetzelfde is."

Waar ze in eerste instantie misschien dacht dat het een 'saaie' baan voor haar zou zijn, glimlacht ze nu. "Ik heb Mark echt leren kennen, hij is ook gewoon een mens, net als ieder ander. En dat maakt de samenwerking heel prettig." Eerst had ze nog even getwijfeld: "Ik dacht: 'Hij is veel te zakelijk, en ik ben zo'n enthousiaste flapuit, dat matcht vast niet.'", maar Nicole kwam er al snel achter dat dat helemaal niet het geval was.