
“Heb je een goed idee of verbetering? Laat van je horen. "Je krijgt hierin namelijk de vrijheid om dingen op te pakken, dat wordt juist gewaardeerd en daar is plaats voor.”
Even voorstellen
Enthousiast, ondernemend en gezellig. Dat zijn de woorden die Jurgen Geboers, manager van de afdeling klantenservice van De Keukenman, goed omschrijven. Ondertussen is hij alweer 8 jaar werkzaam bij De Mandemakers Groep en heeft hij al veel mooie stappen gemaakt. Jurgen is woonachtig in Berkel-Enschot en besteedt zijn bourgondische weekenden graag met zijn vrienden. Daarnaast is hij ook een fanatieke crossfitter.
Even weg
Jurgen is 8 jaar geleden begonnen als trainee bij De Badenman, één van de divisies van De Mandemakers Groep. Hij werd aangenomen voor de rol van product owner, omdat ze binnen De Mandemakers Groep met een nieuw CRM systeem wilden starten. “Voor Keukens en Sanitair wilden we dit op dezelfde manier ontwikkelen en implementeren en zodoende dat hier gezamenlijk over werd nagedacht." Er moesten eerst een aantal interne processen op de binnendienst aangepast worden als we ons nieuwe CRM overal op dezelfde manier wilden inzetten.. Vanuit die rol werd Jurgen gevraagd of hij het leuk vond om verantwoordelijk te worden voor de afdeling service. “Omdat ik door dit verander- en verbetertraject mezelf al helemaal had ondergedompeld in de wereld van service binnen onze sanitaire tak, heb ik deze uitdaging aangenomen." "Toen ben ik dus naast mijn rol als product owner ook hoofd van de afdeling service geworden." vertelt hij.
Met veel plezier vervulde Jurgen deze rol, totdat hij een aanbod kreeg van een ander bedrijf. “Ik heb een studieachtergrond in marketing en communicatie en ik kreeg een aanbod om als Marketing Manager aan de slag te gaan. Ik had daarom het idee dat ik deze kans moest grijpen” Toch bleek dit een mismatch te zijn. Jurgen miste de dynamiek en de cultuur die hij bij De Mandemakers Groep wel had. Na een gesprek met de directie van De Mandemakers Groep besloot Jurgen weer terug te komen. “Ik weet nog goed toen ik dat gesprek had dat ik oude collega’s tegenkwam en dat zij blij waren om mij te zien en vroegen of ik terug kwam. Dat was heel erg leuk en ook een bevestiging voor mij om terug te komen.”
Weer terug op het honk
Wanneer Jurgen terugkomt begint hij bij De Keukenman als project manager. Vanuit zijn rol als project manager wordt hij in andere rollen verantwoordelijk voor meerdere projecten gericht op procesverbeteringen. “Eén van de leuke projecten had ook weer te maken met ons CRM-systeem. Dit keer mocht ik, wederom in de rol van product owner, meewerken aan een nieuwe service applicatie voor onze servicemonteurs. In de buitendienst was dit de start van een digitaliseringsslag. Deze app moest niet alleen uitgedacht en ontwikkeld worden, maar er moest ook een communicatieplan komen voor de implementatie van het gebruik van een tablet en servicemontage app. "Zo'n communicatieplan schrijven en uitvoeren lag natuurlijk in het verlengde van mijn studie.” Naast deze rol is Jurgen ook nog afdelingshoofd van een aantal serviceteams waar hij ook nog een aantal verbeterprojecten ziet op het gebied van organisatie en communicatie. “Uiteindelijk kwamen deze twee rollen op het gebied van informatie en communicatie tussen de binnendienst en buitendienst mooi samen, waardoor ik verdere verbeteringen heb aan kunnen brengen. Uiteindelijk ben ik gevraagd om die verbeteringen, bijvoorbeeld op het gebied van klanttevredenheid, als manager klantenservice door te zetten.”
Sinds juni 2024 heeft Jurgen er nog een nieuwe functie bij gekregen en houdt hij zich hoofdzakelijk bezig met de gehele klantreis, waarbij verschillende afdelingen, processen en bijbehorende klantcommunicatie samenkomen. Aan dynamiek en afwisseling dus geen gebrek!
Ontwikkeling
Op de vraag waarom Jurgen nog steeds bij ons werkt kan hij kort maar krachtig zijn. "Ontwikkeling! Er is altijd wel een nieuw project waar ik in kan duiken". Ook vindt Jurgen het fijn dat er veel ruimte is om te ondernemen binnen de organisatie. “Heb je een goed idee of verbetering? Laat van je horen! Je krijgt hierin namelijk de vrijheid om dingen op te pakken, dat wordt juist gewaardeerd en daar is plaats voor. Het is echt mooi om te zien dat het ondernemerschap waarmee meneer Mandemakers dit prachtige bedrijf heeft gebouwd, zo in de cultuur zit en wordt toegejuicht!” sluit hij het verhaal mee af.

Maak zelf de overstap naar De Mandemakers Groep en solliciteer voor de functie van klantenservice medewerker.