Thom van den Bijgaart

Content marketeer

''Hiervoor had ik mijn eigen bedrijf. Ik was freelance social media marketeer voor mkb'ers en zelfstandig ondernemers. Ik was dus helemaal niet thuis in de keukenbranche. Gelukkig heb ik hierover alles geleerd in mijn inwerktraject! Binnen 2 maanden heb ik het hele bedrijf leren kennen. Iedereen is vanaf het begin heel vriendelijk, behulpzaam, maakt een praatje en vraagt hoe het met je gaat.'' 

Doordeweeks Content marketeer, in het weekend DJ

Ik ben Thom van den Bijgaart, 27 jaar en woon in Tilburg samen met mijn vriendin. Ik hou van uitgaan, voetballen, fotografie en lekker eten. Daarnaast maak ik naast mijn werk muziek en treed ik in het weekend op als dj. 

Sinds 7 maanden ben ik fulltime werkzaam als Social media en Content marketeer bij Keuken Kampioen. Ik ben verantwoordelijk voor alle uitingen op social media en de website. Ik verzorg blogteksten, creëer content in de stijl van Keuken Kampioen en plan deze in. Hiervoor werk ik veel samen met foto- en videografen, partners en marketingbureaus. Het leuke is dat ik met grote bedrijven mag samenwerken en mooie budgetten krijg om mee te werken. 

Verder krijg ik alle ruimte om mezelf te ontwikkelen. Ik kan mijn eigen creativiteit loslaten en mag veel taken naar me toetrekken. Het is wel zaak om bepaalde doelen te behalen. Maar daarvoor werk ik samen met mijn brand manager en retail marketeer collega waar ik veel van kan leren.

Het leukste in mijn functie vind ik…

Ik heb al allerlei leuke dingen meegemaakt. Maar het leukste vind ik tot nu toe de kitchen warming. Dit is een nieuw concept samen met de Keuken Kampioen divisie. Als een klant een keuken koopt via de Keuken Kampioen Divisie, maken ze kans op een kitchen warming. Spelers komen dan de keuken bekijken en mee-eten. Ook krijgen ze een seizoenkaart en gesigneerd shirt. De eerste kitchen warming hebben we met ADO Den Haag gedaan. De winnaar had de avond van zijn leven, geweldig!

Als ik nog iets mag kiezen vind ik de binnenkijkers ook heel leuk. We brengen dan gekochte keukens van Keuken Kampioen bij mensen thuis mooi op beeld en vertalen dat door naar de website. Ik maak het hele proces mee van 3D tekening tot aan de werkelijke keuken zelf.

Tijd voor iets nieuws, maar wat?

Hiervoor had ik mijn eigen bedrijf. Ik was freelance social media marketeer voor mkb'ers en zelfstandig ondernemers. Ik hielp hen met het opzetten van de socials. Denk aan content creëren, content strategie bepalen en branding zoals logo’s ontwerpen. Daarbij was ik (en ben ik nog steeds) in het weekend dj en organiseerde ik evenementen. Ik heb ook nog een tijdje bij een artiestenbureau gewerkt om de branding van artiesten te verzorgen. Altijd wel lekker druk bezig dus!

In coronatijd kon ik natuurlijk niet meer optreden als dj en werkte ik veel thuis. Ik merkte dat het tijd was voor iets nieuws. Ik wilde graag vastigheid, voor een groot bedrijf werken en weer nieuwe dingen leren. Ik twijfelde of ik voor een baas wilde werken, maar in heel mijn omgeving hoorde ik dat De Mandemakers Groep een tof bedrijf is om bij te werken. Dus uiteindelijk heb ik hier toch gesolliciteerd.

Uitgebreid inwerktraject

Ik was helemaal niet thuis in de keukenbranche. Gelukkig heb ik hierover alles geleerd in mijn inwerktraject! Zo’n twee maanden lang werd ik ingepland bij alle verschillende afdelingen binnen De Mandemakers Groep. Van magazijn tot klantenservice. Denk aan binnendienst, klantenservice, planning, montage, inmeten en mee op de vrachtwagen met de keuken bezorgers. Ook ben ik langs 15 Keuken Kampioen filialen geweest om met iedereen kennis te maken en verkoopgesprekken bij te wonen. 

Ik merk dat iedereen heel vriendelijk is en een praatje met mij komt maken. Als ik vragen heb kan ik bij iedereen terecht. Dat is het voordeel van dit bedrijf. Het is heel groot, maar voelt heel klein en gemoedelijk.