Rosalie te Broekhorst

Medewerker Klantenservice

“Je wordt niet meteen in het diepe gegooid en dat vind ik heel erg prettig.”

Van horeca naar De Mandemakers Groep

Rosalie te Boekhorst (26) werkte 3,5 jaar in de horeca toen corona voorbijkwam. Ze was altijd druk geweest, maar nu sloeg de onzekerheid toe. Ze zat veel thuis en had tijd om na te denken over haar werk. Ze besefte dat ze meer zekerheid wilde en niet meer onregelmatig wilde werken. Haar oog viel op een gegeven moment op een vacature als klantenservice medewerker bij De Mandemakers Groep. Ze solliciteerde en werd aangenomen. Daar heeft ze nog geen enkel moment spijt van gehad.

“Toen ik de vacature zag staan, ben ik gaan informeren bij een vriendin die al voor De Mandemakers Groep werkte. Ze vertelde me meer over het bedrijf en was heel enthousiast.” Midden in de onzekerheid van de coronacrisis van werkgever switchen: dat lijkt een behoorlijke stap. “Wat ik heel fijn vind aan De Mandemakers Groep is dat je na je proefperiode direct een vast contract krijgt. Dit zorgde voor precies dat stukje zekerheid waar ik naar op zoek was.”

Interne klantenservice opleiding

En dus werkt Rosalie sinds januari op de klantenservice van Brugman Keukens & Badkamers (onderdeel van De Mandemakers Groep). “Ze werken je heel goed in”, vertelt Rosalie, “de eerste twee maanden bestonden uit een interne opleiding. Je krijgt dan alle basiskennis over keukens. Ik leerde de systemen kennen en gesprekstechnieken. Dat was leuk, vooral door de rollenspellen aan de telefoon. Je wordt niet meteen in het diepe gegooid en dat vind ik heel erg prettig. De sfeer tussen collega’s is echt fijn.”

Direct een vast contract

Na die 2 maanden interne opleiding ging Rosalie bij De Mandemakers Groep aan de slag op de klantenservice. Met een vast contract op zak! Rosalie: “Maar ook dan laten ze je niet los. De eerste weken krijg je één op één begeleiding. Net zo lang tot je alle stappen binnen de klantenservice zelfstandig kunt uitvoeren.”

Inmiddels werkt Rosalie al een tijdje op de klantenservice. Hoe dat haar  bevalt? “Ik kom iedere dag met plezier naar het werk. We hebben een heel leuk team met fijne collega’s en tussen het werk door hebben we het samen erg gezellig. Ook grijpen we elke gelegenheid aan om te trakteren. Een verjaardag. Rijbewijs gehaald. Of iets anders. Het is altijd tijd voor iets lekkers.”

Rosalie werkt op het prachtige hoofdkantoor in Waalwijk. “We hebben geluk dat we hier gigantisch veel ruimte hebben. Daardoor kunnen de collega’s geheel coronaproof op kantoor werken. Dat vond ik erg fijn toen ik de overstap maakte. Inwerken vanaf huis leek me namelijk niet zo leuk.”

Mensen helpen

Ook het werk zelf vindt Rosalie leuk en uitdagend. “Vanuit de horeca ben ik natuurlijk gewend om mensen te helpen en juist dat sociale aspect is bij mijn nieuwe werk heel belangrijk. Uiteindelijk ben ik op de klantenservice altijd bezig het mensen naar de zin te maken.” Met wat voor soort vragen komen onze klanten bij Rosalie? “De mensen die wij aan de telefoon krijgen, hebben allerlei verschillende vragen”, vertelt ze. “Vaak gaat het over een beschadiging of een keuken die niet helemaal compleet is. Dan missen er bijvoorbeeld onderdelen. Wij zorgen er dan voor dat zij alsnog snel kunnen genieten van een complete keuken. Je geeft de mensen de mogelijkheid hun verhaal te vertellen, verzorgt snel een passende oplossing en maakt uiteindelijk een hoop mensen blij. Dat vind ik leuk aan dit werk.”

Daar zit voor Rosalie ook de uitdaging in haar werk. “Soms bellen mensen op met klachten. Zij kunnen mondig zijn en af en toe zelfs boos. Het is voor mij dan de uitdaging om ervoor te zorgen dat ze goed worden geholpen, zodat ze uiteindelijk tevreden ophangen. Vaak bel ik na een klacht nog even op om te vragen of alles in orde is gekomen of vertel ik ze de voortgang in het proces. Mensen krijgen zo echt het gevoel dat je naar ze luistert en er voor ze bent.”

Wat zijn de eigenschappen die je volgens Rosalie moet hebben om dit werk te doen? “Je moet vriendelijk, oplossingsgericht, stressbestendig en leergierig zijn. Als je die eigenschappen bezit, komt het met de interne opleiding vanuit De Mandemakers Groep helemaal goed.”

Een echt familiebedrijf

Ook als werkgever krijgt De Mandemakers Groep van Rosalie een uitstekend cijfer. “Het is een familiebedrijf, maar tegelijkertijd ook groot. Toch is dat familiegevoel nog echt aanwezig. Iedereen is vriendelijk tegen elkaar en je voelt hier geen hiërarchie.” Ze raadt het anderen dan ook zeker aan om voor De Mandemakers Groep te kiezen. “Het is een gezellig en leuk bedrijf met een goede sfeer. Het bedrijf is groot, maar dat gevoel heb je helemaal niet. Je krijgt hele goede begeleiding vanaf het moment dat je hier binnenstapt. Ik heb me hier nooit verdwaald gevoeld.”

Daarnaast vertelt Rosalie dat de arbeidsvoorwaarden goed zijn. “Je hebt hier veel extra’s. Zo is er een kinderopvang, een sportschool, een goede reiskostenvergoeding en heb ik gehoord dat ze hele toffe personeelsfeesten organiseren. Ik hoop dat ik die ook snel kan meemaken als die corona eindelijk weg is.”

Je hoort het: Rosalie zit op haar plek. “Ik wil dit werk nog zeker een paar jaar doen. Binnen het bedrijf zijn veel mogelijkheden om door te groeien. Maar die ambities heb ik nu nog niet. Ik werk hier nog niet zo lang en wil er eerst voor zorgen dat ik heel erg goed word in wat ik nu doe.”