Marlon de Brouwer – van den Hout

Teamlead Marketing Services

“Ik ben niet alleen meegegroeid met het bedrijf, maar het bedrijf ook met mij. Toen ik in mijn begintijd de ruimte nodig had om mijn gezin op te bouwen, heb ik die gekregen en zijn mijn werkzaamheden hierop aangepast.”

25 jaar in dienst

Ik ben Marlon de Brouwer - van den Hout en woon in Kaatsheuvel. Ik ben getrouwd en heb een druk, maar vooral gezellig gezin, met twee dochters en een zoon.

Ik werk al 25 jaar bij De Mandemakers Groep. Ik heb op bijna elke afdeling gewerkt, van logistiek tot finance. Ik ben zelfs mee geweest op route met onze chauffeurs en keukenmonteurs. Heel leuk, want zo heb ik het bedrijf pas echt goed leren kennen.

Waarom ik hier al zolang werk? Heel simpel. Ik ben niet alleen meegegroeid met het bedrijf, maar het bedrijf ook met mij. Toen ik in mijn begintijd de ruimte nodig had om mijn gezin op te bouwen, heb ik die gekregen en zijn mijn werkzaamheden hierop aangepast. En nu mijn kinderen langzaam hun eigen weg gaan, wilde ik mijn vleugels verder uitslaan. De Mandemakers Groep heeft hierin altijd meegedacht. Steeds heb ik nieuwe kansen gekregen om mijn kennis uit te breiden en deze heb ik gegrepen!

Teamleider Marketing Services

Ik heb jaren de rol van retail marketeer vervuld, voor bijna alle formules van ons huis. Maar sinds enkele jaren ben ik verantwoordelijk voor het marketing serviceteam. Een jong en dynamisch team, met creatieve denkers die dagelijks hun talenten inzetten voor het designen van onze marketing promotiematerialen. En die druk bezig zijn met het ontwikkelen van uitnodigende video- en fotoproducties ter ondersteuning van onze interne communicatie.

Wij ontzorgen de brandteams, door alle ondersteunde promotiematerialen voor de marketingcampagnes voor hen in te kopen. We zorgen ervoor dat alles op tijd in onze winkels is én de juiste uitstraling heeft. We maken hiervoor scherpe inkoopafspraken met onze vaste huisleveranciers en geven de brandteams graag advies over hun keuze in presentatiemiddelen. We zijn continu op zoek naar innovatie en nieuwe ontwikkelingen en hebben hierdoor een goede en nauwe samenwerking met onze leveranciers. Dat vinden wij ontzettend belangrijk.

We zijn ook verantwoordelijk voor de verwerking van alle marketinguitgaven, zowel voor on- als offline. We maken hiervan maandelijks een financiële rapportage voor onze brandmanagers, zodat zij goed kunnen blijven sturen op hun marketingbudget.

Uitbreiding werkzaamheden

Daarnaast ben ik zelf nog dagelijks aan het werk op bedrijfsoverkoepelende projecten, waarin ik graag mijn neus steek. Met het redactieteam werken aan ons eigen personeelsblad of met de brandmanager werken aan de redesign van een nieuwe winkel, ik vind het allemaal uitdagend en creatief.

Ook op het gebied van content ben ik aangehaakt. Ik maak de planning voor ons team van copywriters. En ik begeleid hen in hun creatieve proces. Deze taalmonsters zorgen ervoor dat onze websites worden voorzien van de juiste content.

Een baan die past

Druk? Ja, maar het is ontzettend leuk. Ik werk nu vier dagen en geen dag is hetzelfde. Ik houd van aanpakken en werk graag samen met mijn collega’s. Daarom voel ik me zo thuis bij deze organisatie.

Mijn baan is goed te combineren met mijn gezin. We hebben daar met elkaar goede afspraken over gemaakt. En als je iets doet wat je leuk vindt, krijg je er juist meer energie van! Het is heel inspirerend om dagelijks met deze mensen te mogen werken aan al onze merken.