Tember van den Heuvel

Brandmanager

“Ik voel me bij De Mandemakers Groep op mijn plek omdat je alle kansen krijgt (voor jezelf en je formule) die een grote organisatie met zich meebrengt, maar het toch gewoon gezellig en vertrouwd aanvoelt.” 

Brandmanager bij De Mandemakers Groep

Ondertussen werk ik alweer 5 jaar bij De Mandemakers Groep. Ooit begonnen als retailmarketeer voor een aantal keukenformules in het hoge segment en doorgegroeid naar brandmanager/ formule marketeer van Brugman. Ik ben een tijdje weggeweest om wat meer ervaring online op te doen maar toch weer teruggekomen op het nest.

Als brandmanager ben je verantwoordelijk voor alles wat met marketing voor de formule te maken heeft, van de kleine uitdagingen tot de grote projecten. De ene dag bijt je je stuk op een analyse van een bepaalde mailcampagne in de klantreis en de andere dag bezoek je winkels om te kijken of we toch niet iets anders kunnen bedenken voor het actiematig instore. In nauwe samenwerking met de commercieel directeur van Brugman en mijn collega’s op de marketingafdeling probeer je het merkverhaal zo goed mogelijk over te brengen, zowel online als offline.

Het leuke aan mijn functie maar daarmee ook meteen het uitdagende is dat je altijd alle ballen hoog moet houden. Elke dag is weer anders en je bent zowel bezig met lange termijn plannen als adhoc inspelen op de situatie van de dag.

Werk en privé

Ik voel me bij De Mandemakers Groep op mijn plek omdat je alle kansen krijgt (voor jezelf en je formule) die een grote organisatie met zich meebrengt, maar het toch gewoon gezellig en vertrouwd aanvoelt. Je werkt samen met fijne mensen, krijgt veel mee van andere afdelingen en werkt daarnaast ook nog eens met hele gave producten. Als ik ooit zelf een keuken of badkamer ga kopen, wordt het nog moeilijk want je ziet zoveel gaafs voorbij komen.

Als je het liefst een baantje van 9 tot 5 wil waarbij je elke dag hetzelfde kan doen en ‘lekker achterover wilt leunen’, dan ben je bij De Mandemakers Groep niet aan het goede adres. Maar gelukkig hou ik van aanpakken en bemoei ik me van nature graag met van alles. Doordat marketing binnen De Mandemakers Groep zo breed is, leer je constant nieuwe dingen. Het bedrijf is volop in ontwikkeling als het gaat om data gedreven marketing en het is heel gaaf om daar onderdeel van uit te mogen maken.

Ik zou mezelf wel ambitieus noemen, ik vind werken heel erg leuk, doe het graag en wil daarin ook zeker wat bereiken. Maar ik vind andere dingen ook belangrijk, mijn gezin met 2 jonge kinderen, sporten (totale hardloop/marathon fan) en ook mijn sociale contacten. Het is wel een uitdaging om mijn werk en privéleven altijd met elkaar te combineren. Dat is deels omdat het gewoon altijd veel is en er ook zeker het een en ander verwacht wordt en deels omdat ik het zo leuk vind, dat ik er nog wel eens in door kan slaan. De truc is dus zeker om de goede balans hierin te bewaren en dit met collega’s en leidinggevende te bespreken. Maar een jong gezin combineren met een functie als brandmanager kan zeker.