Thomas van Drunen

Performance specialist

 “Elke afdeling is eigenlijk een bedrijfje binnen het bedrijf. Het is gezellig, gemoedelijk en persoonlijk.”

Kennismaken

Maak kennis met de 31-jarige Thomas van Drunen, momenteel woonachtig in het gezellige Breda. Voor zijn studie Small Business & Retail Management verhuisde hij naar de Brabantse stad. “Eigenlijk een beetje commerciële economie.” legt hij uit. In zijn vrije tijd is hij een échte sportfanaat: wielrennen, hardlopen, fitnessen, hiken… noem maar op. Ook koken is een passie van hem. “Dus ja, keukens spreken me wel aan,” zegt hij met een lach en een knipoog. “Ik kan niet zo goed stilzitten. Ik vind eigenlijk alles wel interessant,” deelt hij. Thomas werkt nog niet zo lang bij De Mandemakers Groep. Twee maanden geleden heeft hij de stap naar ons huis vol mogelijkheden gemaakt om zijn carrière verder te ontwikkelen.

“Je ziet gelijk dat het vertrouwen er is.”

Zoals eerder benoemd werkt Thomas nog maar net op onze marketingafdeling. In eerste instantie zou hij verantwoordelijk zijn voor alle online betaalde activiteiten van de meubelformules. Doordat er meer ruimte voor hem kwam, mocht hij ook een aantal grote keukennamen erbij pakken. “Ik heb de afgelopen weken een soort spoedcursus gehad.” glimlacht hij. “Het scheelt wel dat ik de programma’s al ken. Ik heb een e-commerce achtergrond, en dit is meer lead generation, maar het loopt toch in elkaar over. Dus volgens mij gaat het redelijk goed.” vertelt hij met een bescheiden glimlach. Wat hij wel merkt, is dat ze hem vanaf het begin vertrouwen met de grotere formules, en dat vindt hij erg leuk. “Of zoals mijn teamlead zegt: ‘Als je iets met goede intentie doet, mag je van mij alles testen doen en laten wat je wil.’ Je ziet gelijk dat het vertrouwen er is.” En hoe dat vertrouwen voor hem voelt? “Fijn!” zegt hij met volle overtuiging.

Een kijkje onder de motorkap van de leads

Thomas zijn verantwoordelijkheden op een rijtje: “Je werkt samen met de brandmanagers, hebt een plan, structuur, een budget en doelen die je moet halen. Hoe je dat invult, daar zit best veel vrijheid in,” zegt Thomas. Hij beheert de betaalde online kanalen, zoals Google Ads, Microsoft Ads en Meta. Meer performance, minder branding, maar je schakelt wel veel met de brand managers.

Aan het begin wisten ze dat hij de uitvoerende kennis nog moest opdoen, dus begon hij met meekijken en is daarna beetje bij beetje meer taken gaan overnemen. “Het was een soort van ‘leren door doen’,” zegt hij. Nieuwe casussen, nieuwe dingen leren, en elke week kwam er wel weer iets bij. “Je kijkt echt onder de motorkap en denkt: ‘Misschien zou ik het zo doen.’ Maar dan blijkt dat bij deze formule juist niet te werken.” Thomas vindt het dan ook interessant hoe elk merk zijn eigen draai geeft. “In het begin zag ik dat niet zo, maar er zit echt veel variatie in.”

Paarden, korte lijntjes en Brabantse gezelligheid: Thomas’ eerste weken

Als we Thomas de vraag stellen hoe zijn eerste indruk was van De Mandemakers Groep zegt hij het volgende, “Het is wel imposant als je binnenloopt en je krijgt meteen twee van die paarden die je aankijken.” lacht hij. Waar Thomas in eerste instantie dacht dat de grootte van het bedrijf hem zou overrompelen, merkte hij al snel iets anders. “Elke afdeling is eigenlijk een bedrijfje binnen het bedrijf. Het is gezellig, gemoedelijk en persoonlijk,” zegt hij. In het gesprek viel het hem op dat de lijntjes kort zijn en dat er veel mensen met kennis en kunde zijn. “Of je nu hulp nodig hebt op het gebied van CRO of data, die mensen zitten er gewoon. Alles is intern en dat vind ik wel zijn charmes hebben. Je krijgt echt het complete proces van begin tot eind mee, dat sprak me aan,” aldus Thomas.

“Ik zou overal kunnen aankloppen. Mensen weten elkaar te vinden. Als je een goed idee hebt, is er ruimte om dit doortevoeren.” sluit hij het interview mee af.